Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Agony - 18 januari 2009 21:23

varför hänger man kvar i en relation som är självdestruktivt? inte heller nu handlar det bara om en partner, men det är kanske det de flesta kan relatera till. Jag har inlett 2009 med att sätta mig själv i första rummet och ta mig ur relationer som gör att jag mår dåligt. Tyvärr är den relation som skadar mig mest extremt svår att ta sig ur eftersom att det handlar om blodsband. Jag kan inte ta mig ur helt... han kommer ju alltid vara min pappa och jag kommer aldrig sluta ha kontakt med honom, men jag kan välja i vilken grad,,, jag har tagit ett steg tillbaka för att skydda mig själv och har insett att jag var tvungen att göra det, hade jag inte gjort det hade jag gått sönder. Grejen är att man inte behöver ha självdestruktiva relationer, man kan välja vilken sorts relation man kan ha till människor, man har ju alltid en människa i sin omgivning för att de ska fylla en funktion, man behöver inte dela med sig om sitt privatliv till varje människa man känner, välj ut de som förtjänar det och som du vet att du kan lita på.


vi alla har antagligen någon gång på något sätt varit i en destruktiv relation, kanske var den inte destruktiv från början, men till slut kom det inget bra ur den. man måste alltid tänka efter varför relationen är destruktiv, det är ju alltid två parter i en relation, alltid två synsätt på problem och hur de ska lösas. När något irriterar mig hos en annan människa säger jag det direkt, kan uppstå tjafs, men då vet jag i alla fall att jag har sagt vad jag tycker, jag kan ju inte gå omkring o vara arg på en person utan att den vet varför.. det är det minsta man kan göra.. fixar inte personen problemen den har kanske man ska tänka över vilken sorts relation man vill ha till människan.. är det värt att släppa in den på livet eller kommer man bara bli sårad, har lärt mig att vissa människor måste man hålla en viss distans till.


Relationer som förstör dig är aldrig bra, nu menar jag inte att man måste avsluta alla dessa relationer, de går att förändra.. man kan bestämma hur mycket inflytande människan ska ha i ditt liv.


HAUDI

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards