Alla inlägg den 15 januari 2009

hat

Av Agony - 15 januari 2009 22:10

är man nånsin berättigad till att hata någon, finns en bra dikt om hat:

"Any Kiddie in school can love like a fool, but hating, my boy, is an art"

- Ogden Nash


tycker denna dikt stämmer mycket bra, det är lätt att vräka ur sig att man hatar någon? men gör man verkligen detta? jag har aldrig HATAT en person i min omgivning, starkt ogillat, men inte hatat. Jag har varit i situationer då jag känner hat, men känslan håller inte i sig länge. när jag har känt denna känsla mår jag riktigt dålig, den drar verkligen ner mig. det är ingen trevlig känsla att känna! jag brukar rätta folk när de säger att de hatar någon, fråga dem om de verkligen vet hur det är att hata någon, de brukar bli ganska fundersamma. det är hårda ord att vräka ur sig, ord som man ska vara försiktig med. det är samma sak som att säga att man älskar någon, det ska inte heller komma ur käften i tid och otid, det ör ord som ska yttras när man verkligen menar dem och de ska ha djup i sig, ord som aldrig bör missbrukas!!


dont be a hater!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards