Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Agony - 9 januari 2009 14:13

denna världe är alldeles för utseendefixerad? kan vi skylla allt på medierna? det kommer ju alltid finnas något sorts ideal som man ska leva efter, det kanske växlar, nu ser det ju ut som att size zero inte kommer vara mode så länge till... men finns det verkligen ett ideal som får folk att må bra? klart att man ska försöka hålla sig till en normal vikt, men man mår ju inte bra av att få ett ideal upptryckt i ansiktet varje dag som man ska försöka leva upp till..

idag satt jag och tittade på Rachel Ray (?!?!?!), till och med där visade de hur man kunde göra en näsoperation på 15 minuter, i sändning fick man se hur en plastikläkare sprutade in massa grejer i en kvinnas näsa, som redan var riktigt vacker! idag är en plastikoperation något man håller hemligt, inget man skäms över, det är helt normalt. Hur många mår inte redan dåligt över hur de mår? måste de ta en vacker kvinna i sändning och ändra på hennes näsa? hur kommer folk som tycker att de har ful näsa må? var den du är och var glad för det!


jag och en kompis satt och snackade om en föredetta vän häromdagen, hon är tämligen bitter på honom och tycker inte direkt om honom längre, sä vräker hon ur sig: "jag är så glad att han är tillsammans med en tjock tjej nu" och så hånskrattade hon... jag var helt chockad, hur kan en människa vräka ur sig ngt sånt? betyder det att han är olycklig bara för att hon inte ser ut som tjejerna i tidningarna? skulle jag knappast tro... kärlek handlar inte om utsidan, jag var tvungen att säga till min kompis att kanske se lite djupare på saker... jag skämdes åt den kommentaren, är det så att vissa inte kan se bortom det ytliga? i så fall är det riktigt sorgligt, för äkta kärlek är opåverkbar och man älskar personen för det den är, inte har...


tro på dig själv, för tror inte du på dig själv kommer ingen annan göra det heller..


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards