Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Agony - 7 januari 2009 21:10

det är sant, killar och tjejer är olika (vilken upptäckt! tänker la ni), men jag menar i hur man hanterar saker.. klart att man inte kan generalisera och säga att alla män är såhär, alla kvinnor är så här, men det finns ju oftast liknande drag hos många... killar är oftast mer raka på sak och säger rakt ut vad de tycker och tänker... tjejer surar och snackar bakom ryggen, jag kan ärligt erkänna att tjejer inte är det bättre könet i dessa sammanhang. Vad tjänar man på att snacka skit om någon? absolut ingenting! det är inte ofta det händer att killar bara slutar prata med varandra, utan de skäller ut varandra (eller slåss lite) och så är det färdigt... bråkar två tjejer kan det vara år av tyst krigföring som gäller! öppna bara käften och säg det som du vill ha ur dig så är det bra sen,eller?

det där med skitsnack och gå bakom ryggen la jag ner för flera år sedan, men tyvärr finns det ju folk som fortfarande håller på med sån skit... utan att vinna någonting som helst...tror de att de mår bättre genom att klanka ner på andra? snarare mår de nog sämre i slutändan....


cut the crap!

Av Agony - 7 januari 2009 00:21

för ett halvår sen var svaret på denna fråga självklar, klart att vi kan vara nära vänner med någon av det andra könet! jag själv har alltid sett mig som en tjej som hellre umgås med killar... jag trivs bättre.. men för ett tag sen satt jag och pratade med en bekant och han sa att tjejer och killar inte bara kan vara vänner, han berättade att det spelar ingen roll om killen har sett tjejen växa upp och de är riktiga barndoms vänner, någon gång kommer han tänka "undra hur det hade vara att sätta på henne?"... jag ville inte tro honom och argumenterade mot honom... han lät mig tro vad jag ville och sa att jag snart kommer komma till insikt... och jag har insett att han tyvärr har delvis rätt... tyvärr finns det sexuella tankar även till vänner.. jag vill inte tro att det är sant, men tyvärr folket... det är så det är...nu kommer jag ju inte sluta umgås med mina killkompisar, man jag kommer passa mig på ett annat sätt. det gäller bara att visa var gränsen går och visa att man bara är kompisar... det är su själv som har makten att visa hur långt du vill gå! om ni nu är så bra kompisar kommer han förstå och respektera dig!


Godnatt på er!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards