Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Välgörenhet

Av Agony - 17 februari 2009 01:11

För några månader sen snackade jag alltid om att jag vill ge till välgörenhet, men gjorde det inte för att jag ansåg att min ekonomi inte klarade av det, men jag insåg snart att jag inte måste ge enorma summor för att hjälpa till, jag började med att gå med i Amnesty och för ett par veckor sen började jag ge pengar till Läkare utan gränser, jag har dessa på autogiro och jag märker inte ens att jag betalar dessa pengar. Istället för att lägga dessa pengar på något materiellt eller ytligt hjälper jag människor i någon sorts nöd, jag känner mig själv bättre, istället för att bidra till konsumtionssamhället så gör jag en god gärning. Även om det som sagt inte handlar om några stora summor så är jag glad att jag har gjort det, även en liten summa är ju en start eller hur?

Det finns massa olika organisationer som man kan ge pengar till, det handlar bara om att hitta en som jobbar med de frågor som man verkligen brinner för. Här är några förslag:

  • Amnesty - arbetar med mänskliga rättigheter
  • Läkare utan gränser-hjälporganisation som hjälper nödställda med bla föda och vaccinationer
  • Rädda barnen-arbetar för barnens rättigheter
  • Röda korset-jobbar för att lindra och förhindra mänskligt lidande
  • Hjärt- lungfonden-samlar in pengar för att stödja hjärt-, kärl- och lungforskningen
  • Cancerfonden-stödja och samordna cancerforskningen
  • IOGT-NTO - Visionen är ett samhälle, en värld, där droger inte hindrar människor att leva ett fritt och rikt liv
  • Greenpeace - Greenpeace arbetar världen över med att rädda våra hav, skydda skogen, avveckla kärnkraften, stoppa kapprustningen, eliminera giftiga kemikalier, stoppa klimatförändringarna samt hejda genmanipulation
  • Föreningen för Utvecklingsstörda Barn, Ungdomar och Vuxna - arbetar för att barn, ungdomar och vuxna med utvecklingsstörning ska kunna leva ett gott liv
  • Kooperation Utan Gränser -stödjer fattiga människor som går samman för att förbättra sin situation.

Gör det idag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agony - 25 januari 2010 15:22

förlåt för världens sämsta uppdatering, men antar att inte många följer bloggen längre...   Har börjat tänka på döden mycket senaste tiden, inte för att jag är gammal och den närmar sig på ett naturligt sätt, har bara insett att döden inte är för...

Av Agony - 3 oktober 2009 18:53

Hösten är på ingång, och för första gången känns det inte som att jag kommer gå under! Känns klyschigt att säga, men jag är verkligen glad att jag har någon att dela kalla och regniga höstkvällar med. Tidigare höstar och vintrar har verkligen inte ...

Av Agony - 23 september 2009 20:13

Har så extremt många tankar just nu, men har inte riktigt hittat rätt sätt at formulera alla tankar på. Får ta och samla mig någon dag, kanske imorgon när jag bar aska tvätta o städa hela dagen, brukar vara bra för att kunna tänka lite.   I alla ...

Av Agony - 21 september 2009 17:00

Har precis börjat en ny kurs och därmed helt nya människor och en helt ny sorts umgängeskrets! Det finns en tjej i klassen som verkligen utstrålar godhet, en sån människa man själv vill verka vara. Hon är verkligen helt underbar och jag avundar hen...

Av Agony - 17 september 2009 11:47

Lyssnade på debatten förra veckan angående exprimentet som satts igång där en man ska försöka pumpa ur mjölk ur sina bröst. tydligen har detta expriment gjorts på män innan och vissa har lyckats producera bröstmjölk. Det jag tycker om detta är att ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards