Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Agony - 18 februari 2009 13:11

Vad hade man gjort utan sina äkta vänner, de vännerna som stannar kvar efter man har gjort ett fel, efter man har suttit en natt och bara lipat, de som vet att det räcker att personen är där för att trösta en, de som skulle åka flera mil bara för att trösta. Äkta vänskap är något som håller, oavsett hur många mil det är mellan er, hur hög telefonräkningen än blir, så kommer man hålla kontakten, för man vet att denna människa har ett så gott hjärta att du vill aldrig förlora den. Du vet att den skulle göra vad som helst för att ta över de problem som du har, för när din vän lider, lider du också. Det är nästa jobbigare att se en vän gå igenom något jobbigt än när man själv gör det, för man vill verkligen göra allt för att denna vän ska slippa smärta och bara må bra. Men att bara visa sig när allt är svårt, att stå vid vännens sida i alla tider, kan hjälpa.

Vänskap är inget man ska leka med, det är det som står sig genom svårigheter. Vänner ska man uppskatta, det är de som har gjort dig till den du är, delvis, vad hade man gjort utan sina vänner?

uppskatta dina vänner mer!

Av Agony - 18 februari 2009 02:08

Håller just nu på att leta efter bostad, kollar runt lite överallt, men som ni vet är det ju inte ett enkelt jobb att hitta en bostad som passar en students ekonomi i Göteborg... men, inget hindrar ju en från att drömma eller hur? Såg en lägenhet på blocket som fanns på vackra Brännö, jag såg framför mig hur jag varje morgon gick upp, tåg båten över till stan, inredde lägenheten lite "kustaktigt" och levde verkligen som i en dröm. Men det är kanske inte så skoj att leva där på vintern, det blir nog lite ensamt till slut. Det är lättare att förställa sig springandes ner till färjan på sommaren, sen tänker man efter: är det lika skoj att halka ner till färjan samtidigt som näsan fryser igen för att det blåser jävligt kallt från havet.

Det är inte bara denna lägenhet som jag skapar en helt underbar bild av, det räcker med att jag ser en planlösning, så får jag direkt upp i huvudet hur jag den hade sett ut om jag hade bott där. Låter det som att jag har lite lust att flytta eller?? ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards