Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Agony - 2 februari 2009 16:49

jag tycker det är sorligt att barn i dag inte tillåts vara barn tillräckligt länge, de tvingas bete sig som vuxna, sminka sig, ha sex, sluta leka, sluta vara barn helt enkelt...har en lillasyster... för henne handlar allt om killar, pengar o smink... jag blir riktigt förbannad när jag snakcar med henne ibland... jag vill trycka in i henne att hon kommer ångra sig om hon inte lever som ett barn när hon har chansen (jag kan stadigt erkänna att jag kommer aldrig låta barnet i mig försvinna), men man ska verkligen ta till vara på den tiden.

Men jag satten mig i soffan med henne förut o såg vad det var hon satt o tittade på, det var programmet Hannah Montana, det är fan inte konstigt att de får helt fel bild av hur man ska vara eller se ut. en idealbild som inte många barn i världen idag kan leva upp till. Samhället trycker in en bild i huvudet på dagens tonåringar som gör att de mår psykiskt dåligt, en sådan sorts press är inte något en till exempel 14-åring klarar av, allra minst ska utsättas för...

låt barnen vara barn!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards