Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Agony - 8 mars 2009 17:21

främlingsfientlighet är  något som göra mig innerligt förbannad! Det finns inte många ämnen som berör mig som detta gör, ändå kan jag sitta på främlingsfientliga sidor och läsa i timmar, inte för att sympatisera med dem, utan för att se vad det är människor går på. Om man läser mellan raderna på till exempel Sverigedemokraternas partiprogram fattar man nog att de inte är så oskyldiga som de vill framstå.

Alla människor har fördomar, finns ingen som kan förneka det, men det är skilland mellan att ha fördomar och ge människan en chans trots det, och att dra alla människor som tillhör en viss grupp över en kant och dömma alla utan att ge INDIVIDEN en chans...

när jag satt på stockoholmståget häromdagen så satt jag och kollade ut genom fönstret, utanför stod tre småkillar, jag trodde att de stod o vinkade, men insåg snart att de faktiskt stod o heilade, jag blev så jävla chockad, det var för fan kilalr i tioårsåldern. De har förvisso ingen aning om vad det är de håller på med, men ändå? borde samhället inte fått lära sig mer än detta?

Det som jag nästan kan bli mer förbannad på är hur svenska politiker inte vågar ta upp diskussionen med främlingsfientliga partier, de lever fortfarande i tron om att om de inte uppmärksammar dem kommer svenska folket inte heller uppmärksamma dem! borde de inte nu ha upptäckt att så är faktiskt inte fallet? Det är hög tid att få svenska folket att inse vad de partierna faktiskt vill!

det spelar ingen roll vilket partia man vill rösta på, man ska tamigfan gå in på deras hemsida, eller varför inte prata med dem, och se om det verkligen är rätt parti för dig, man kommer antagligen inte hålla med om allt, men man ska i alla fall välja det parti som är mest passande! läs igenom allt, rösta inte på det som verkar bäst enligt medierna!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards