Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Agony - 4 mars 2009 23:06

Okej, jag kan erkänna, jag dömde Kelly Clarksons låt "my life would suck without you" när jag bara hade hört vad den hette. Skällde ut min syster för att hon lyssnade på den, tyckte bara titeln var så jävla löjlig, sa till henne att det är fan dags för henne att vara lite självständig, vaddå, som att en man skulle göra ditt liv så jävla mycket bättre att om det tar slut så kommer ditt liv verkligen suga? ryck upp er tjejer tänkte jag.

MEN, så lyssnade jag på låten, alltså verkligen LYSSNADE, och insåg, att ok, det var kanske inte riktigt så hon menade med titeln, jag var lite snabb att döma där. Eller, det är i alla fall inte så jag tolkar låten, alla tolkar ju så att de passar deras situation, inte sant?

Det finns vissa människor som VERKLIGEN passar ihop, som känns som att de är menade för varandra, vissa som lämnar spår på en som man aldrig kommer glömma. Om jag skulle säga att mitt liv suger efter att det är slut är väl en annan fråga, men ännu en gång är det en fråga om tolkning, kanske bara är det att uttryckssätt hon använder sig av i texten, hur mycket tyngd man lägger i att det kommer suga utan denna person i sitt liv väljer man la själv.

det är la alltid så, att "you don't know what you got 'til it's gone"... det är kanske först efter som man inser vad det var som egentligen hände, hur man egentligen kände, positivt eller negativt, olika från relation till relation. Det är först efteråt som man får en distans till det som gör att man kan se saker klart.

jaja, jag insåg i alla fall, att vissa saker är värda att ge en andra chans, att se med objektiva ögon på det. Antingen tycker du mer om det/den efter, eller så stärks bara känslan av att detta är helt fel!




Guess this means you're sorry
You're standing at my door
Guess this means you take back
All you said before
Like how much you wanted
Anyone but me
Said you'd never come back
But here you are again

'Cause we belong together now, yeah
Forever united here somehow, yeah
You got a piece of me
And honestly,
My life (my life) would suck (would suck) without you

Maybe I was stupid for telling you goodbye
Maybe I was wrong for tryin' to pick a fight
I know that I've got issues
But you're pretty messed up too
Either way, I found out I'm nothing without you

'Cause we belong together now, yeah
Forever united here somehow, yeah
You got a piece of me
And honestly,
My life (my life) would suck (would suck) without you

Being with you
Is so disfunctional
I really shouldn't miss you
But I can’t let you go
Oh yeah

'Cause we belong together now, yeah
Forever united here somehow, yeah
You got a piece of me
And honestly,
My life (my life) would suck (would suck) without you

'Cause we belong together now, yeah
Forever united here somehow, yeah
You got a piece of me
And honestly,
My life (my life) would suck (would suck) without you

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards